איך לצייר מהדמיון

עודכן ב: 11 מאי 2023

דוגמאות לציורים מהדמיון

במדריך זה אתמקד ביסודות המינימליים הנחוצים לציור מהדמיון.

ציור מהדמיון פירושו הידע לצייר את הצורות הבסיסיות מזוויות שונות במרחב (בפרספקטיבה), והדרך להציג אותן (רינדור).

לאחר ציור נכון של המבנה, רינדור הוא התוצאה הסופית תוך התחשבות בחומרים, תאורה, מרקם (כולל צבע), צללים, והשתקפויות.

שימו לב:

מדריך זה מתמקד בעיקר בציור אובייקטים, הן לאומנות קונספט (concept art) והן עבור עיצוב מוצר (product design).

הבסיס:

המלאכה:

תיבה - Box

במידה ואין לכם הבנה בסיסית בפרספקטיבה לינארית, בקרו במדריך שלי בנושא פרספקטיבה לינארית עבור מתחילים.

כאן אתמקד בדברים החשובים והמעשיים ביותר, שעליכם לדעת.

התחילו על ידי ציור כמה תיבות בפרספקטיבה עם 1-, 2-, ו-3-נקודות היעלמות.

ציירו אותן מעל, מתחת, ועל קו האופק:

ציור תיבות ב-1, 2 ו-3 נקודות היעלמות

כעת, ציירו כמה תיבות מהדמיון, אך עם תשומת לב לפרספקטיבה.

הן לא חייבות להיות מושלמות, רק להתרגל לצייר בסגנון חופשי, כלומר ללא סרגל או נקודות היעלמות (דמיינו היכן צריכות להיות נקודות ההיעלמות).

ציור תיבות מזוויות שונות מהדמיון

אם אתם מתקשים בציור תיבות, זכרו שכל צמד קווים (המקבילים במציאות), ייפגשו בפרספקטיבה.

דוגמה לציור תיבה בפרספקטיבה, מהדמיון

להלן דוגמה לציור תיבות מהדמיון, והפיכתן לתיבות אוצר.

ציור קווי מתאר של תיבות מטמון

בהמשך אסביר כיצד לרנדר (להציג) את ציורכם.

רישום בעיפרון של תיבות מטמון

דבר מועיל מאוד לדעת הוא מציאת המרכז של משטח (מרובע) בפרספקטיבה.

לשם כך, יש לצייר שני אלכסונים מהפינות של כל מרובע:

ציור אלכסונים עבור מציאת האמצע של מרובע

השתמשו בידע זה כדי לצייר שידת לילה.

התחילו על ידי ציור תיבה, ומצאו את המרכז של אחד המשטחים.

רישום של שתי תיבות ומציאת האמצע של אחד המשטחים

דרך נקודת המרכז יש להוסיף קו (בפרספקטיבה), ליצירת שתי מגירות.

אותה נקודת מרכז תשמש למציאת המיקום עבור הידיות.

שימוש בנקודת המרכז כדי לצייר מגירות

עכשיו אפשר לעצב שידות לילה (או חפצים אחרים בצורת תיבה).

רישום בעיפרון של שידת לילה בפרספקטיבה עם נקודת היעלמות אחת

כדי לראות את הציוד בו אני משתמש לציור, בקרו במדריך שלי לציוד מומלץ עבור רישום בעיפרון.

חשוב:

כאשר אני מצייר מהדמיון, רק לעתים רחוקות אני משתמש בנקודות היעלמות.

למידת פרספקטיבה לינארית חשובה כדי להבין כיצד לצייר אובייקטים בפרספקטיבה מזוויות שונות.

בעזרת תרגול, ניתן להעריך היכן נמצאות נקודות ההיעלמות.

עם יותר תרגול וניסיון, ניתן לצייר כל דבר מכל זווית, באופן טבעי.

זכרו:

ישנם שני כללים עיקריים לפרספקטיבה לינארית:

1. ככל שאובייקט רחוק יותר, הוא נראה קטן יותר.

2. אובייקטים נתונים לקיצור.

קיצור - Foreshortening

קיצור (גם אקצרה, הקצרה), המכונה לפעמים "אימת הציירים", אינו כל כך מפחיד.

זו הדרך בה רואים דברים הנמצאים עם כיוון הראייה. משמע, משטחים מתמשכים.

כאשר החלק העליון של תיבה נמצא מולכם, אתם רואים אותו כמרובע עם זוויות ישרות (90 מעלות).

כשמסובבים את התיבה, החלק העליון שלה מתחיל להיות עם (לאורך) קו הראייה שלכם, ומתקצר.

סיבוב החלק העליון של תיבה הגורם לקיצור

ככל שמשטח נמצא עם כיוון הראייה, כך הוא מקוצר יותר.

אם תסובבו תיבה לצד, מישור אחד יתחיל להתקצר, ואילו השני יהיה פחות מקוצר.

סיבוב של תיבה לצד כדי לראות את השפעת הקיצור

כאשר מציירים מהתבוננות, עדיף לצייר את מה שרואים, ולא את מה שיודעים.

עם הזמן (כלומר, עם תרגול וידע), אפשר להפוך את התהליך ולצייר מהידע, לצייר מהדמיון.

אתם יודעים ששולחן עשוי להיות מלבני, אך כעת אתם מכירים גם את שני כללי הפרספקטיבה:

1. אובייקטים נראים קטנים יותר ככל שהם רחוקים יותר.

2. אובייקטים נתונים לקיצור.

אפשר להחיל את הכללים הללו על שולחן בפרספקטיבה:

רישום בעיפרון של שולחן בפרספקטיבה

כעת תוכלו לצייר תיבות ומשטחים בפרספקטיבה, עם התחשבות בקיצור.

אותה תופעה מתרחשת גם עבור אליפסות.

אליפסה - Ellipse

אליפסה (בפרספקטיבה) היא עיגול מקוצר.

עיגול בפרספקטיבה הוא אליפסה

יש לאליפסה ציר ראשי (הציר הארוך) וציר משני (הציר הקצר).

הציר הראשי והציר המשני מאונכים זה לזה.

שני צדי אליפסה לאורך הציר הראשי (major axis) צריכים להיות שווים.

כנ"ל לגבי שני הצדדים לאורך הציר המשני (minor axis).

ציר גדול וציר קטן באליפסה

הציר המשני מראה את כמות הקיצור של אליפסה.

הציר המשני הוא כמות הקיצור של אליפסה

בנוסף, הציר המשני קובע את כיוון הקיצור.

במילים אחרות, כיוון הגליל.

הציר המשני קובע את כיוון הגליל

מומלץ להתרגל לצייר אליפסות באופן חופשי (ללא סרגל מיועד).

אם מתקשים בציור אליפסה מושלמת, ניתן לצייר ציר ראשי וציר משני בתוך האליפסה, ולתקן אותה.

לחלופין, אפשר לצייר את הצירים תחילה. לאחר מכן, להוסיף אינדיקציה מעוגלת לקצוות הצירים. לבסוף, לחבר את הקווים.

שלבים בציור אליפסה

לקצה אליפטי מעוגל, יש לצייר אליפסה קטנה יותר (בקוטר), ולמקם אותה מעט גבוה יותר עם כיוון הציר המשני.

ואז, לחבר את שתי האליפסות, ולמחוק את החלק החופף (שאמור להיות מוסתר).

איך לצייר פינות מעוגלות עבור אליפסה

עבור אליפסה מוגבהת, ציירו אליפסה פנימית (בעלת קוטר קטן יותר, אך עם אותו קיצור).

ממנה, ציירו גליל כלפי מעלה.

לבסוף, מחקו את הסימנים החופפים (שצריכים להיות מוסתרים).

הרמה של גליל מתוך אליפסה

עבור אליפסה מונמכת (שקועה), ציירו אליפסה פנימית.

לאחר מכן, ציירו אליפסה תחתונה ומחקו את החלקים החופפים.

ציור של אליפסה שקועה

כאשר רוצים לצייר אליפסות מוגבהות או שקועות, יש לקחת דבר נוסף בחשבון.

לפי הכלל הראשון של פרספקטיבה (עצמים או מישורים נראים קטנים יותר כשהם רחוקים), יש לצייר את החלק הרחוק של האליפסה קטן יותר.

בפרספקטיבה, המשטח הרחוק ייראה קטן יותר

כדי לצייר נר (או כל דבר עם גוף גלילי), צריך להבין גלילים.

שלבים בציור נר בעזרת עיפרון

השתמשו בידע שיש לכם באליפסות כדי לצייר כמה כובעים מהדמיון (או מזיכרון):

ציור של כובע קש בסגנון מגבעת מהדמיון

גליל - Cylinder

החלק העליון והתחתון של גליל הוא עיגול (או אליפסות כאשר הם מקוצרים).

הכלל הראשון של פרספקטיבה לינארית קובע כי עצמים נראים קטנים יותר ככל שהם רחוקים יותר.

עם זאת, הם שומרים על היחס בין גובה לרוחב (אין עיוות):

עיגול נראה קטן יותר כאשר הוא רחוק יותר

הדבר נכון גם לגבי גוף הגליל.

הוא נראה קטן יותר כאשר הוא רחוק יותר:

גליל נראה קטן יותר כאשר הוא רחוק יותר

הכלל השני של פרספקטיבה קובע שאובייקטים נתונים לקיצור (foreshortening).

החלק העליון של הגליל הוא עיגול (כאשר הוא מולכם).

כאשר זווית הראייה משתנה, האובייקט מתחיל להיות עם כיוון הראייה שלכם (והופך לאליפסה).

ככל שתסובבו אותו להיות עם כיוון הראייה שלכם, כך הוא יקוצר יותר.

כלומר, העיוות בין גובה לרוחב יהיה משמעותי יותר:

קיצור של עיגול לאליפסה

התובנה הזאת חשובה ביותר מכיוון שלגליל יש גוף ארוך.

גוף ארוך פירושו שרואים כל חלק של הגליל מזווית ראייה שונה, ולכן עם מידה שונה של קיצור.

בדוגמה הבאה הסתכלו על גליל אשר נע שמאלה.

זווית הראייה שלכם תשתנה כדי להסתכל על הגליל בזמן שהוא זז, וחלקו העליון יהפוך להיות עם פחות קיצור.

שינוי זווית הראייה שלנו כאשר גליל זז

עכשיו, אפשר לצייר פנס (למשל) מהדמיון.

אתם יודעים שהצד השמאלי של הפנס יהיה פחות מקוצר (ככל שהוא מתרחק מנקודת ההיעלמות אשר מולכם).

כתוצאה מכך, האליפסה השמאלית תהיה מקוצרת פחות מהאליפסה הימנית:

שימוש בגליל לציור פנס

ולהיפך כאשר מציירים פנס עם כיוון לצד ימין:

סקיצה של פנס

אותה תופעה מתרחשת כאשר מזיזים את הגליל כלפי מטה (מתחת לקו האופק, שהוא גובה העיניים שלכם כשמסתכלים קדימה).

ככל שהוא נמוך יותר, כך הוא מקוצר פחות:

מראה של גליל ככל שמזיזים אותו למטה

לכן, אליפסות יקוצרו פחות ככל שהן יורדות מתחת לקו האופק.

ציור של פחית בירה עם התחשבות באקצרה

ולהיפך, יהיה פחות קיצור ככל שהן גבוהות יותר מעל קו האופק.

אפשר להשתמש בידע זה כדי לצייר עציץ (למשל):

איך לצייר עציץ בעזרת אליפסות

זכרו:

כאשר מציירים גליל, כל האליפסות חולקות את אותו ציר משני.

כלומר, הקיצור שלהן הוא באותו הכיוון.

מצד שני, לכל אליפסה יש כמות שונה של קיצור.

רישום בעיפרון של ציר של סקייטבורד ושני גלגלים

אותו דבר עובד עבור חרוטים.

רישום בעיפרון של קונוס תנועה

עם הידע המשולב בציור אליפסות וגלילים, אפשר לצייר קליעים, או כל דבר גלילי.

ניתן לעשות זאת מהתבוננות, מהדמיון, או מזיכרון.

ציור קווי המתאר של קליעי אקדח ורובה

בעת ציור, זכרו לסובב את נייר הציור לזווית שהכי נוח לכם לצייר בה.

סיבוב דף הציור כדי לצייר באופן נוח

השלב האחרון הוא רינדור.

רישום בעיפרון של קליעי אקדח ורובה

מידע שימושי על ציור מתקדם עם אליפסות ניתן למצוא במדריך שכתבתי בנושא איך לצייר בעזרת אליפסות.

רישומים בעיפרון של שעוני יד באמצעות אליפסות

רינדור - Rendering

רינדור הוא התוצאה הסופית.

השלב הראשון בציור הוא התכנון. זאת אומרת, בחירת הנושא ועבודה על קומפוזיציה.

מטרת הקומפוזיציה היא ליצור ציור מעניין.

למידע נוסף על קומפוזיציה, קראו את המדריך שלי כיצד לצייר קומפוזיציה של טבע דומם.

דוגמאות מהמדריך לציור קומפוזיציה

שלב שני הוא עיצוב (רישום ואז ציור), והוספת פרטים.

השלב האחרון הוא רינדור. זה הזמן להשתמש בהצללות, מרקם, עומק, צל מוטל, וכל דבר אחר כדי שהציור הסופי יהיה ברמה של יצירת אומנות איכותית.

כדאי להתחיל על ידי התבוננות בחומרים בסיסיים כמו עץ, מתכת, כרום, פלסטיק, לבנים, עור, וכו'.

ואז, לצייר את המרקמים האלה, כדי להבין את הדפוסים ואת הקשר שלהם עם אור.

רישום בעיפרון של מרקמים שונים

לאחר מכן, ציירו אותם על כמה צורות בסיסיות כמו גליל, תיבה, וכדור.

תרגול זה ייתן לכם את הביטחון לצייר טקסטורות בסיסיות עבור ציורי קונספט, וגם עבור עיצוב מוצרים.

חשוב:

בעת ציור, החליטו איפה למקם את מקור האור, וצרו מעבר (גרדיאנט) מכהה לבהיר.

זכרו שערכים כהים יהיו כהים יותר באזורים כהים (ובהירים יותר באזורים בהירים), וערכים בהירים יהיו בהירים יותר באזורים בהירים (וכהים יותר באזורים כהים).

בדוגמה למטה, למשטח העץ יש ערך בהירות מסוים (1).

כאשר מוסיפים צל מוטל (2), ערך הבהירות באזור הצל כהה יותר (ויש לו שוליים רכים).

אבל, לא רק הערך הכולל (בצל) כהה יותר. האזורים בין לוחות העץ (3), הנקראים ambient occlusion (מכיוון שאור מפוזר אינו יכול להגיע לאזורים אלה), הופכים לכהים יותר (באזור הצל).

אזור אליו לא מגיע אור נהפך לכהה יותר בצל

בדוגמה הבאה, שימו לב כיצד מרקם העץ הופך כהה יותר באזור המוצלל, ובהיר יותר באזור המואר.

רישום בעיפרון של מרקמים שונים על גלילים

אפשר להשתמש בכל מדיום (צבעי שמן, צבעי מים, גואש, עפרונות צבעוניים, אקריליק וכו') כדי להציג (לרנדר) יצירות אומנות. זה עניין של העדפה אישית.

אפשר לעשות את אותו תרגול בכל מדיום. הנה דוגמה עם מרקרים.

ציור של מרקם עץ בעזרת מרקרים

עבור מרקרים, בקרו במדריך שלי על מרקרים מומלצים לציור.

רינדור עם מרקרים:

עיצוב מוצר פנס, ציור עם מרקרים

רינדור בעט הוא דרך מהירה להצגת עיצוב מוצר.

להלן הסקירה שלי לעטים מומלצים לציור.

סקיצה בעט של שלט רחוק

סגנון הרינדור המועדף עליי הוא ריאליזם. בעזרת עפרונות (כמו במקרה זה), או עם כל מדיום אחר.

זכרו, אין קווים בטבע, ולכן אין קווים כאשר מציירים ריאליזם.

רישום בעיפרון של תיק גב

אם ציור ריאליזם חדש עבורכם, בקרו במדריך שלי כיצד לצייר בסגנון ריאליסטי.

רישומים ריאליסטים בעיפרון

אפשר לשלב ציור מהתבוננות וציור מהדמיון.

בדוגמה הבאה, הסתכלתי על תמונה של סירה, כרעיון למבנה הגוף שלה.

את השאר הוספתי מהדמיון.

רישום ראשוני של קווי מתאר

אני מצייר מלמעלה למטה, ומשמאל לימין (אני ימני), כדי לא למרוח את מה שכבר ציירתי.

ציור מלמעלה למטה ומשמאל לימין

בעת הרינדור, חשבו על מקור האור והחומרים מהם עשוי האובייקט. עבור חומרים מבריקים, כמו מתכות מסוימות, השתמשו בניגודיות (קונטרסט) חזקה בערכי הבהירות.

רישום בעיפרון של סירת גומי

סירת גומי היא צורה מורכבת.

היא חולקת את המאפיינים של צורת טורוס.

כדי ללמוד איך לצייר צורות מורכבות, בקרו במדריך שכתבתי על איך לצייר טורוס.

כדור - Sphere

כדור הוא צורה שקל לצייר. על הנייר (דו-ממד), הקונטור שלו הוא עיגול.

כדי להפוך עיגול לכדור, ציירו כמה קווים אשר יפיקו אשליה של עומק, אך גם של כיוון.

קווים אלו נקראים קווי מתאר צולבים (cross-contour).

הוספת קווים לציור כדורים במקום עיגולים

כאשר אתם מסתכלים על כדור, אמצע הכדור נמצא מולכם.

ככל שתסתכלו על חלקי הכדור הרחוקים מאמצעו (קרובים לקונטור), כך הם הופכים להיות עם כיוון הראייה שלכם, ולכן מקוצרים!

מה שעובד עבור כדור (עיגול), עובד גם עבור צורות "כדוריות" אחרות, כמו צורת ביצה, בוטן, ואליפסות.

על ידי הוספת כמה קווים, קל ליצור עומק וכיוון (תוך התחשבות בפרספקטיבה).

סקיצות מהירות של תיקי גב

מטרתן של סקיצות הוא להפיק תוצאות מהירות.

דוגמאות לסקיצות של תיק גב

ככל שתתאמנו על סקיצות מהירות, כך תהליך הרישום יהפוך להיות טבעי יותר, וכך קל יותר להתמקד בעיצוב.

ברגע שמרוצים מעיצוב מסוים, אפשר לרנדר אותו.

ציור תיק גב מהדמיון בעזרת מרקרים

אפשר להשתמש בקווי מתאר צולבים לציור אובייקטים אורגניים, כמו פנים.

שימוש בקווי מתאר צולבים לציור פנים

וגם עבור ציור דמויות.

שימוש בקווי מתאר צולבים לציור דמויות

עוד על כדורים, ניתן למצוא במדריך לציור כדורים.

דוגמאות לציור טקסטורות של כדור

קונספט ארט - Concept Art

אומנות קונספט היא תהליך יצירת רעיונות חדשים וייחודיים.

יחד עם עלילה, אומנות קונספט היא הבסיס לתעשיית משחקי המחשב.

ז'אנרים מסוימים בתעשיית הקולנוע (כמו פנטזיה ומדע בדיוני), מסתמכים במידה רבה על קונספט ארט, וכך גם קומיקס ואנימציה.

יחסית, קל יותר להתחיל עם משטחים עגולים.

ציירו מספר חפצים עגולים בפרספקטיבה (אליפסות עם רמת קיצור שונה ועם כיוון שונה, הנקבע על ידי הציר המשני).

לדוגמה, צלחת, פריסבי, כפתור, או מגן עבור משחק פנטזיה למחשב.

ציור של מגן עגול

הצורה הבאה להתאמן עליה היא משטח מרובע בפרספקטיבה.

ציור בעיפרון של מגן מרובע מהדמיון

לאחר תרגול של משטחים עגולים ומרובעים בפרספקטיבה, התאמנו על ציור גליל.

זכרו:

השתמשו בציר המשני כדי לקבוע את כיוון הגליל, ושימו לב לקיצור של האליפסות.

לבסוף, רנדרו על ידי ציור טקסטורות.

ציור בעיפרון מהדמיון של פטיש קרב

להבנה מעמיקה יותר של טקסטורות, כמו עץ ​​ומתכת, בקרו מדריך שלי על איך לצייר טקסטורה.

ריבוע תוחם עיגול באופן מושלם.

כתוצאה מכך, מרכז הריבוע הוא גם מרכז העיגול.

ציור של מעגל בתוך ריבוע

זה נכון גם בפרספקטיבה.

כדי למצוא את המרכז של אליפסות, בעלות קיצור שונה, ציירו גליל בתוך תיבה.

הדרך למציאת אמצע של גליל

כעת אפשר לצייר עוגות מהדמיון.

ציור עוגה מהדמיון, בעזרת מרקרים

הצורה הבאה היא תיבה.

אפשר להשתמש בטכניקות של פרספקטיבה לינארית, כמו חילוק או הכפלה, כדי להוסיף סרט במרכזו של כל משטח.

כיצד לצייר קופסת מתנה מהדמיון

כאשר מגיע זמן הרינדור, אפשר להשתמש במדיה מעורבת. כלומר, להשתמש ביותר ממדיום אחד.

במקרה זה, ציירתי תיבה מהדמיון בעזרת מרקרים, ואת הדמות ציירתי מהתבוננות בעזרת עפרונות.

ציור של קופסת מתנה בעזרת עפרונות ומרקרים

לאחר שמרגישים נוח עם ציור אובייקטים בצורת תיבה, אפשר לשלבם עם גלילים.

רישום בעיפרון מהדמיון של פטיש מלחמה

כיצד לצייר גלגלים:

גלגלים הם קבוצה של אליפסות (עיגולים מקוצרים).

במכונית, כרכרה, עגלה, וכלי רכב אחרים, שני הגלגלים הקדמיים (ושני הגלגלים האחוריים) יוצרים גליל.

הציר המשני (minor axis) של הגלגלים נקבע על פי נקודת ההיעלמות. לכן, לגלגלים הקדמיים והאחוריים יש כיוון שונה (וכמות שונה של קיצור).

הציר המשני קובע את כיוון הגלגלים

אם תתחילו בציור תיבה (בפרספקטיבה), יהיה קל יותר לראות היכן נמצאת נקודת ההיעלמות (עבור הגלגלים).

ציור בעיפרון של עגלה, כרכרה, במערב הפרוע

שימו לב:

למרות הפיתוי לצייר אובייקטים מורכבים, כדאי קודם לשלוט בציור של הצורות הבסיסיות (עיגול, מרובע, כדור, גליל, ותיבה).

עיצובים מורכבים:

ציור אובייקטים מורכבים, לעיתים קרובות מתחיל כצורות בסיסיות, אשר מעדנים תוך כדי ציור סקיצות שונות.

בדוגמה הבאה, עיצבתי משהו שעשוי להיות בקטגוריית סרטי ג'יימס בונד, שזה משהו בין קונספט ארט ופרודקט דיזיין.

בדרך כלל אני מתחיל עם רעיון, לאחר מכן מספר סקיצות, ולבסוף עידון ורינדור.

ציור קונספט של מקדחה שהיא נשק

חומר למחשבה:

ציור קונספט ארט הוא, במובן מסוים, המצאת משהו שאינו קיים.

לכן, כשהחלטתי לצייר מקדחה שהיא נשק, חקרתי קצת על מקדחות ואקדחים, כדי להכיר את החלקים המרכיבים אותם, וכיצד הם עובדים.

זה נוהג טוב לחקור את הנושא אותו מציירים, על מנת לקבל רעיונות וכיוון.

בנוסף, רצוי להיות משוחררים כאשר מציירים מספר סקיצות מזוויות שונות, לפני שמתחייבים לעיצוב הסופי ולרינדור.

עיצוב מוצר - Product Design

כל דבר שהוא מעשה ידי אדם צריך להיות מעוצב. שולחנות, מחשבים, מכוניות, נעליים, מנורות, בתים וכו'.

לכן, יש צורך בגישה זהירה יותר עבור עיצוב מוצר.

יש לחשוב על נוחות, בטיחות, שימוש, חומרים, מחיר, ארגונומיה, וגורמים אחרים, בהתאם לפרויקט.

מוצרים בצורת גליל:

לעיצוב מוצרים עם מבנה גלילי, אפשר להתחיל עם קו.

קו זה חשוב מאוד, זהו כיוון הגליל, אך גם הציר המשני עבור האליפסות.

ציירו קו קצר עבור גליל מקוצר, או קו ארוך יותר עבור גליל פחות מקוצר.

עכשיו, כשיש את כיוון הגליל, אפשר להוסיף שני קווים עבור רוחב הגליל (זכרו שבפרספקטיבה הקווים ייפגשו).

קווים אשר יגדירו את הכיוון של הגליל

לאחר מכן, הוסיפו מספר אליפסות לפי הצורך עבור העיצוב שלכם.

כאשר האליפסות (יחסית) מולכם, ככל שאליפסה רחוקה יותר, על אותו ציר, היא מקוצרת פחות.

הוספת אליפסות עבור הגלילים

לבסוף, סיימו את הציור ורנדרו אותו.

עיצוב מוצר של פנס, ציור בעזרת מרקרים

כאשר אליפסה נמצאת בכיוון אחר, הציר המשני ינחה אתכם.

ציור שפתון מהדמיון

עיצובים מתקדמים:

עכשיו, כאשר יודעים לצייר תיבות וגלילים בפרספקטיבה, הגיע הזמן לשלב ביניהם.

לדוגמה הבאה, עיצבתי ג'ויסטיק קלאסי.

התחלתי על ידי ציור תיבה ומצאתי את מרכז המשטח העליון.

מציאת האמצע עבור תיבה

ציירתי אליפסה באמצע והרמתי גליל (עבור הידית).

ציירתי אליפסה נוספת עבור כפתור מוגבה.

הוספת גליל למרכז התיבה

החלטתי להוסיף כפתור נוסף, מעל הידית.

בעיצוב הראשון שלי, נקודת ההיעלמות נמצאת באמצע הגליל (קווים אדומים).

במקרה כזה, אי אפשר לראות את הכפתור העליון, מכיוון שהוא נמצא מעל קו האופק.

הפתרון הוא להעלות את נקודת ההיעלמות (קווים ירוקים), ולתקן את העיצוב בהתאם.

שינוי העיצוב על ידי שינוי נקודת ההיעלמות

השלב האחרון הוא רינדור.

רישום ריאליסטי בעיפרון מהדמיון, גויסטיק

אחת הדרכים לעיצוב מוצרים, היא לצייר תחילה כמה מבטים אורתוגרפיים.

תלוי במורכבות האובייקט, לפעמים מספיק רק מבט אחד או שניים. במקרים קיצוניים צריך תצוגות מכל הצדדים (עליון, תחתון, קדמי, אחורי, שמאלי, וימני), על מנת לצייר אובייקט מזוויות שונות.

לציור שלט רחוק השתמשתי בשלושה מבטים אורתוגרפיים: עליון, צד, וקדמי.

רישום אורתוגרפי של שלט רחוק

עכשיו קל יותר לצייר את השלט בפרספקטיבה, שזה מבט מעניין יותר.

רישום בעיפרון של שלט רחוק

במקרים רבים, קל יותר לעצב עם מבטים אורתוגרפיים.

עיצוב תנור על ידי מבטים אורתוגרפיים

כאשר מרוצים מהעיצוב, אפשר להתרכז בקומפוזיציה ורינדור.

רישום בעיפרון מהדמיון, עיצוב מוצר תנור

ברגע שלומדים לצייר אובייקטים עם מבנה של תיבה ואובייקטים גליליים (ולשלב ביניהם), קל יותר לעצב אובייקטים מורכבים.

רישום ריאליסטי בעיפרון של מייבש שיער

לפעמים צריך להוסיף הקשר לעיצוב המוצר.

בדוגמה הבאה עיצבתי כמה תיקי בובספוג.

התיקים אומנם בנויים בצורה "מרובעת", ובעלי דפוס הצבע של בובספוג, אך משהו חסר.

הדבר החסר הוא הקשר. במקרה זה, ציירתי מספר דמויות בובספוג.

עיצוב מוצר, ציור של תיקים בסגנון בוב ספוג

עבורי, תמיד מאתגר לצייר משהו בפעם הראשונה.

ללא קשר לידע שלי בפרספקטיבה, אשתמש בשני השלבים הבאים:

1. חיפוש תמונות עיון, כדי להבין את המבנה של האובייקט אותו אני רוצה לצייר, ואיך הוא עובד.

2. ציור סקיצות מהירות, על מנת לבדוק עיצובים ורעיונות שונים.

סקיצות מהירות של קסדות

כאשר אני מרוצה מעיצוב מסוים, אני מרנדר אותו:

רישום בעיפרון, קסדה של אופנוע

סיכום

ידע וניסיון במלאכת הציור הם הבסיס לציור מהדמיון.

ברגע שיש את הידע, אפשר להשתמש בדמיון, בהשפעות, ובהעדפות, כדי ליצור יצירות אומנות ייחודיות.

במידה ומתקשים לצייר מהדמיון, אני מציע להתאמן תחילה על ציור מהתבוננות (תמונות), התבוננות ישירה (מהחיים), ובפרספקטיבה (למידת פרספקטיבה לינארית ואטמוספרית).

עם תרגול, התהליך הופך להיות טבעי, ולכן תחשבו פחות על איך לצייר, ויותר על מה לצייר.

הערה:

כאמור לעיל, כאשר אני מצייר מהדמיון, אני נוהג לעשות זאת ביד חופשית, ללא סרגלים או נקודות היעלמות.

זה כרוך בהקרבה מסוימת בדיוק, אך אני מעדיף שתהליך הציור שלי יהיה זורם ומהנה.

כיצד להמשיך:

למידע נוסף על עומק, בקרו במדריך שלי על איך לצייר עם תחושת עומק ומרחב. הוא כולל 15 שיטות להוסיף עומק לציור (כולל דוגמאות רבות).

דוגמאות לציור עצים עם תחושת עומק

להלן רשימה של ערוצי יוטיוב ללימוד ציור.

אם אתם עדיין מתקשים, אני מעביר שיעורים פרטיים בציור בתל אביב.